dilluns, 13 de juliol del 2009

Sortida Vall Riqüerna

El cap de setmana del 10-11 de juliol, vam fer una petita sortida a la Vall Fosca, vam anar a la Vall de Riqüerna fins a l'estany Tapat.

Vam marxar dissabte la tarda i vam acampar al camping Vall Fosca, a la Torre de cabdella (Pobla de segur, Senterada, i la Torre de Cabdella).

Diumenge al matí ens vam aixecar tranquil.lament sense pressa, després d'un bon esmorzar i de plegar la tenda, vam anar direcció Cabdella, on hi ha la sortida. A peu de carretera hi ha un mapa amb diferents rutes. Naltres vam agafar el primer carrer cap dalt a Cabdella i vam aparcar on vam poder ja que és un poblet molt petit i carrers estrets i fa pujada. A dalt al poble vam trobar un cartell on hi ha un mapa de la zona i rutes senyalades. Ens vam guiar una mica i al primer home que vam trobar li vam preguntar on començava la ruta i a partir d'alli "pit a munt".

La ruta està tota senyalitzada. Al principi trobes un bosc on tot és pujada, al cap d'uns 45 min. és camp obert on també és pujada però molt més suau. Tota l'estona tens el riu Riqüerna a mà esquerra, però no gaire aprop. Després de 1.45h de camí travesses el riu per un pont, on vam trobar una especie que no es troba molt sovint per la montanya, en canvi en una platja nudista se'n troba bastanta. Pujes uns deu minuts i et trobes en un encreuament, per on passa un GR (em sembla que el 11). Després deixes de seguir la fita groga i segueixes la fita del GR, roig i blanc. A mà esquerrà vas a la font de Rus i al port de Rus i a mà dreta vAfegeix una imatgeas a l'estany Tapat. Naltres vam anar cap a l'estany Tapat. Comences a caminar i als 5 min. creues un riu i comences a fer una forta pujada que al cap d'uns 40 min. arrives a l'estany Tapat.

La tornada és fa en 2h.

La durada de la ruta és de 2.30h de pujada i 2h de baixada, més o menys.

Nasdena.

11-12 juliol 2009

Anònim ha dit...

ei quin volet es un paraigues o que?

el nom del volet crec que es diu "apagallums " no es toxic tot i que provoque intolerancia a algunes persones el seu valor culinari s vaig e inclus pot tenir una mica de savor a picant o amargant en fi que no el recolliu por si!!
bona sortideta disfruteu de la natura